(source: Nieuwsblad)
HEVERLEE - De studenten van de Katholieke Hogeschool Leuven en de Zuyd Hogeschool van Maastricht werken voortaan intenser samen rond citymarketing.
Dankzij een glas Belgisch bier bevalt het uitwisselingsbezoek aan de stad Leuven de Nederlandse studenten nog meer. De Nederlandse jongeren studeren International Business, optie Marketing, aan de Zuyd Hogeschool van Maastricht. Met de steun van Toerisme Leuven en consultingbureau Nelson Group, bezoeken zij met hun collega-marketingstudenten van de Katholieke Hogeschool Leuven (KHL) de stad. ‘Daarbij draait alles rond citymarketing’, vertelt Yo Cornelis, departementshoofd Business Studies van de KHL. ‘We sturen hen in gemengde groepjes de stad in, waarbij zij op zoek gaan naar de elementen van het merk Leuven. Ze zoeken naar gelijkenissen, maar zeker ook naar verschillen met Maastricht. Alleen zo kunnen we van elkaar leren.’
Ludwig Desmet van Nelson Group zegt dat citymarketing steeds meer aan belang wint. ‘Als je kan duiden waarom een stad uitstraling heeft en toeristen aantrekt, kan marketing het aanwezige potentieel beter helpen benutten.’
Leuvense merk
Bij Toerisme Leuven, dat onlangs een kennismakingsfolder ‘I Luv Leuven’ lanceerde, zijn ze opgezet met de aandacht. ‘Toerisme is maar een beperkt onderdeel van het Leuvense merk, maar het mag duidelijk zijn dat de visie van een buitenstaander tot nieuwe, frisse ideeën leidt’, aldus Lucie Vangerven.
Volgend academiejaar zullen de marketingstudenten van de KHL, ingeschreven in de BanaBa-opleiding Advanced Business Management, een tegenbezoek brengen aan de stad Maastricht.
the whole group |
No comments:
Post a Comment